תכנים ויזואליים הם כלי מרכזי באסטרטגיית פרסום ושיווק של עסקים מותגים רבים. באמצעות תוכן ויזואלי ניתן למשוך יותר צופים להתעניין בתוכן שלכם ולהעביר לצופים את המסרים שלכם בצורה שנראית טוב יותר לעין. ברשתות החברתיות, תוכן ויזואלי מגביר את המעורבות פי 2.5 יותר מפוסטים בלי מדיה ויזואלית ופי 1.5 מציוצים בטוויטר. אבל, הוספת מדיה ויזואלית לא מספיקה. היא חייבת להיות משמעותית ורלוונטית למותג ולקהל שלכם וזה חייב להרשים אותו. כדי לעזור לכם לייצר תוכן ויזואלי איכותי עבור הגולשים שלכם, קראו במאמר הזה 8 סוגי תכנים ויזואליים שכדאי לכם להשתמש בהם:
מדיה סטטית
הגולשים ברחבי האינטרנט עמוסים במידע ולכן הקשב שלהם מאוד נמוך. כאשר אתם מייצרים תמונה שבעצם מחליפה את המסר שרציתם להעביר בטקסט אתם מקלים על הגולשים ונתונים להם לצרוך פיסת מידע קטנה יותר שעדיין מעבירה את המסר שלכם. חשוב להבין שבסוג כזה של העברת מסר לא תוכלו להעביר לגולש מסר ארוך מדי או פסקה אלא כמה נקודתי בלבד. באמצעות שימוש במדיה סטטית אתם יכולים להעביר מסרים מדויקים במגוון פלטפורמות וגם תוכלו להעביר כמה מסרים במקביל בפוסטים מסוג קרוסלה.
אנימציות
סרטוני אנימציה זו דרך מעולה לספר לגולשים שלכם סיפור באמצעות סרטון ויזואלי שנראה טוב בעין כדי למשוך את תשומת לב של הגולשים. התמונות החזותיות משתנות במהלך סרטון האנימציה, מה שמוסיף למסר שלכם שכבה עמוקה יותר של משמעות. שימוש באנימציה גם יכול לעזור לכם להקל על הגולשים להבין נושאים שקצת קשה להבין. שימוש בסרטוני אנימציה יעזור לכם בעיקר להעביר את המסר של החברה או המותג בצורה ידידותית. תחום זה נמצא בעלייה ואנחנו רואים המון חברות גדולות משתמשות בסרטוני אנימציה כדי להעביר מסרים.
סרטוני הסבר
סרטוני הסבר הם סרטונים קצרים ושימושיים בהסבר של נושא, פעולה או מושג בודד. הסרטונים הללו נועדו להסביר לגולשים כיצד לבצע פעולה מסוימת עם המוצר או השירות. הסרטונים הללו עוזרים למותגים גם להמיר יותר גולשים מכיוון שבסרטונים הללו הם מראים כמה קל להשתמש במוצר שלהם או מה גודל השינוי שמשתמש מקבל לאחר השימוש במוצר.
תמונות אותנטיות
יש מגמה בשנים האחרונות של מדיה מעוצבת וערוכה מדי, מה שגרם לתמונות אותנטיות להפוך לכלי שיווקי מרכזי של מותגים ועסקים ברחבי העולם. כאשר משתמשים בתוכן אותנטי, הקהל שלכם אלא מרגיש שאתם מנסים לעצב את המחשבה שלו והוא יכול לשייך את עצמו למותג יותר כאשר אתם משתמשים במדיה אותנטית. מותגים ועסקים רבים מפרסמים תמונות של המשרד וצוות העובדים כדי להציג לקהל את האותנטיות שנמצאת מאחורי המוצרים והשירותים שהם מספקים.
מאחורי הקלעים
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, תיעוד של "מאחורי הקלעים" הפך להיות אחד מהתכנים הוויזואליים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות. עוד ועוד מותגים בוחרים לחשוף את העובדים ואת התנהלות הארגון הפנימית בסרטונים שמחברים את המותג הקהל. פעולה זו לא רק מחברת את המותג עצמו עם הקהל שכעת מבין את התהליכים המתבצעים בחברה, אלא גם עוזר לחברות (בעיקר לחברות גדולות) להראות לאנשים איך הצוות עובד ביום-יום במשרד ובעצם למשוך עובדים פוטנציאליים חדשים בצורה אטרקטיבית.
קולאז'ים של תמונות וסרטונים
תוכן ויזואלי נוסף שכדאי לכם לשקול הוא קולאז'ים שמחברים ביחד תמונות וסרטונים. קל לתפוס את תשומת לב הגולשים באמצעות ירידה לפרטים על ידי קולאז'ים יעילים. אחד היתרונות המרכזיים של קולאז'ים מהסוג הזה הוא שניתן ליצור אותם באמצעות תמונות וסרטונים שכבר יש לכם. ככה אתם לא מפריזים בתקצוב עבור התוכן הזה וגם עושים שימוש בתוכן שיש בידכם ולא ידעתם שהוא רלוונטי.
רי-סטוריטלינג
רי-סטוריטלינג זה בעצם לקחת סיפורים אותנטיים ולהמחיש אותם בויזואליות לקהל היעד שלכם כדי לגרום לו להתחבר לסיפור ולמסר שאתם רוצים להעביר על ידי סיפור מחדש של הסיפור. מותגים וחבות מגדילים לעשות כשהם בונים עלילה ארוכה ופורסים אותה על פני כמה פלטפורמות שונות עד כדי מצב שהעוקבים שלהם צריכים להיות מעורבים בכל הרשתות החברתיות של המותג על מנת להבין את כל הסיפור בשלמותו. סוג זה של תוכן ויזואלי לא נפוץ בישראל אבל צובר תאוצה ממשית בארצות הברית ובאירופה.
אינפוגרפיקות
אינפוגרפיקה זו דרך מעולה להעביר לגולשים שלכם כמות עצומה של תוכן מילולי דרך מדיה נעימה לעין. בדרך כלל, אינפוגרפיקות יכילו המון מידע מספרי, ניתוחים, סטטיסטיקות ואחוזים המוצגים לגולשים בצורה ידידותית לעין כדי שהם יוכלו לעכל כמות גדולה של מידע במבט על תמונה בודדת. אינפוגרפיקות הם תוכן ויזואלי שעסקים חייבים לקחת בחשבון מכיוון שסוג זה של תוכן יכול להעביר לגולש מספר מסרים במקביל הקשורים לאותו הענף.
לסיכום
חוקרים רבים טוענים שהמוח האנושי יכול לעבוד תמונות פי כמה מהר יותר ממה שהוא מעבד טקסט. שילוב של תמונות עם טקסט ואודיו מקל על ההבנה והזיכרון של המידע. אבל רק שימוש בתוכן ויזואלי לא יעזור לכם. כדי באמת להתחבר לקהל אתם צריכים לדעת מי הם, מה הם רוצים ואיזה מסר כדאי להעביר להם. טון הדיבור הנכון והזהות החזותית (באיזה מדיה להשתמש) הם חיוניים לבחירת אסטרטגיית התוכן שתוביל את המותג שלכם להצלחה. במאמר עברנו על 8 סוגים של מדיה ויזואלית שבהם תוכלו להשתמש כדי לקדם את העסק שלכם.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת בענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.