עיריית תל אביב-יפו חוגגת את שבילי האופניים בעיר ומעתה בכל שביל חדש שייחנך יוצבו שערים מעוצבים שיבשרו לרוכבים על סלילתו.
בשבוע שעבר הוצבו שני שערים בשביל החדש ברחוב יגאל אלון, משני צדי המקטע שבין דרך השלום לרחוב מוזס. השערים יישארו במקום במשך כשבועיים, לאחריהם יעברו אל שביל חדש נוסף.
נתיב האופניים ברחוב יגאל אלון הוא חלק מרשת הציר הירוק ושבילי האופניים המחברים בין מזרח העיר למרכזה. העירייה שמה דגש במסגרת הרחבת רשת שבילי האופניים על הוספת שבילים במזרח העיר.
עיריית תל אביב-יפו רואה חשיבות גבוהה בקידום רכיבת האופניים בעיר ופועלת ע”פ חזון תחבורתי המעמיד את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולאחריהם את משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים, ורק בסוף הרכב הפרטי. על מנת לעודד רכיבה, פועלת העירייה באופן נמרץ לחיבור רשת שבילי האופניים, כדי להקל על ההתניידות ולחבר את שכונות העיר למוקדי תעסוקה ועניין באמצעות רכיבה בטוחה ורציפה שתאפשר גם חיסכון בזמן. פיתוח השבילים מפנה את המדרכות מרוכבים לא חוקיים ומחזיר להולכי הרגל את הביטחון האישי במרחב ששייך להם.
נכון להיום קיימים בתל אביב-יפו כ-165 ק”מ של שבילי אופניים, כשהיעד העירוני לשנת 2025 הוא הכפלת פריסתם ל-310 ק”מ.
הידעת? מבדיקת עיריית תל אביב- יפו עולה כי:
* במקומות בהם ישנו שביל אופניים, ישנם 80% פחות רוכבים על המדרכה
* הימצאות שבילי אופניים מקטינה רכיבת כלים חשמליים על המדרכה פי 5
* ברחובות שבהם סלולים שבילים מתבצעות מעל 100 אלף רכיבות ביום
מיטל להבי, סגנית ראש העיריה ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים: “בתל אביב-יפו מבוצעים פרוייקטי תשתית ותחבורה משמעותיים כדי להצעיד אותנו לעתיד שבו העיר תהיה זורמת, בריאה ונעימה יותר מבחינת תנועתית. חלק מהעשייה מתבטא בקידום ביצוע רשת שבילי אופניים מופרדים להעלאת בטיחות הרכיבה וההליכה בעיר. הנתונים מצביעים על גידול במספר הרכיבות בעקבות ביצוע תשתיות לרכיבה וכדי לעודד את השימוש בשבילים ולייצר נראות גדולה יותר של השבילים החדשים, החלטנו לחגוג פתיחה של כל שביל חדש באמצעות מיתוג והבלטה שלו לתקופת היכרות. כל שביל חדש מגביר את הבטיחות של כל משתמשי הדרך וכמובן, ככל שיהיו יותר שבילים זה יביא עוד תושבים ומבקרים להתנסות בחלופה זו שהינה סביבתית, בריאותית ותורמת מאד לכלכלת העיר.”