"כמדי שנה ולקראת ערב החג, נרשמת עליה מוגברת ברכישת מתנות וכלים לחג. שוק המתנות מגלגל כ- 2.5 מליארד שקל בשנה. גם השנה כשבועיים וחצי לפני החג כבר מורגשת בסניפי הרשת תנועה ערה של צרכנים התרים אחר מתנות חג. מבדיקות שערכנו השבוע בכלל סניפי הרשת עולה כי השנה קיים גידול בהכנסות ממכירות ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. עליה של 35% מסך ההכנסות, כאשר אחוז המכירות המשמעותי בסניפים נרשם במחלקות כלי המטבח וההגשה ובמחלקת טקסטיל לבית. נתון מעניין נוסף שבלט בבדיקתנו הוא כי מרבית הפריטים הנרכשים עתה, לקראת ערב החג, אינם עולים על הוצאה של 60 ₪ לפריט", אומר גבי אוהב ציון מבעלי רשת 'הסטוק'.
עוד נמסר כי ע"פ נתוני הרשת מרבית הלקוחות הישראלים רוכשים בממוצע כ-4 מתנות חג ומעדיפים לבצע את הרכישה תחת קורת גג אחת המציעה להם מגוון רב של מוצרים.
בשנים האחרונות גוברת מגמה בשינוי הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי במסגרתה הוא מבקש למתן את הוצאותיו בכל הקשור לרכישת מתנות חג ועל כן הוא פונה לרשתות הדיסקאונט הנתפסות ונחשבות בעינייו לאטרקטיביות יותר בפרט לאור נוכח ההיצע הרב והמחיר.
דוגמאות למתנות עד 60 שקלים: זוג כריות נוי בהדפסים אביבים (מידות 45X45) – 60 שקלים, קערת פורצלן לסלט + 2 כפות עץ – 50 שקלים, מערכת כלי אוכל (18 חלקים: 6 מרק, 6 מנה ראשונה, 6 מנה עיקרית) -59 שקל, זוג מגבות אמבט צבעוניות – 60 שקלים.