![איך תוציא לאור את הספר שלך בדרך הנכונה](https://tlvct.co.il/wp-content/uploads/thumbs/15660422_s-3f9v3sbjnrpfno8shd2jgg.jpg)
הוצאה לאור של ספר כבר לא דורשת פניה להוצאות לאור שמחתימות את הסופר על בלעדיות בחוזים דרקוניים כאלו ואחרים. כיום ניתן לעשות שימוש באמצעים רבים שעומדים לרשותנו בעידן הדיגיטלי העכשווי ולהוציא לאור את הספר בצורה עצמאית. התנהלות נכונה תעזור לך לא להשקיע כספים לשווא ואולי אפילו להצליח להפוך את הספר לרב מכר של ממש.
הדפסת ספרים עברה מהפכה של ממש בעשור האחרון, וכבר אין מדובר בתהליך מורכב ומייגע שעובר הסופר בדרך אל התוצאה הסופית. במשך שנים הוצאות לאור שהתמחו בתחום הדפסת ספרים באלפי עותקים היו אלו ששלטו בתהליך כולו, והסופר היה רק "מתלווה" ברמת המעורבות וגם ברמת ההכנסות מהספר שנימכר. היום מדובר על עידן אחר וכל אחד יכול להוציא לאור ספר בכוחות עצמו, במהירות ובכל כמות שמתאימה לו. ניתן כיום לבצע הדפסת ספרים בזול, עם מימון חיצוני וללא התחייבות לעותקים רבים.
איך ניתן להוציא לאור ספר בצורה עצמאית?
תהליך הדפסת ספרים כבר איננו דורש מעורבות של יותר מדי שותפים לדרך, שגוזלים חלק ניכר מההכנסות העתידיות ממכירה של הספר, וגם דוחקות הצידה את רמת המעורבות של הסופר. יש כיום אפשרות לכל אחד להוציא לאור את הספר שלו בתנאי שיתנהל נכון, ויקפיד על מסלול מוגדר מראש עם תכנית עבודה ויעדים שיש לממש.
התהליך של הדפסת ספרים בצורה עצמאית:
- כתיבת הספר – טוב, זה די ברור מאליו אבל כמובן שכאן מתחילים. יש לכתוב את הספר, להתנהל מול 2-3 מקורבים שיקראו אותו ויעירו הערות, לערוך תיקונים ולהקפיד על עריכה מקצועית ללא טעויות כתיב וכדומה.
- קמפיין גיוס המונים – אתרים של גיוסי כספים מגולשים פורחים בשנים האחרונות. אתרים דוגמת קיקסטארטר או אינדיגוגו העולמיים או אתרים דוגמת האדסטארט או ג'אמפסטארטר ואחרים הם הבסיס הכלכלי להוצאה לאור של ספרים ע"י הסופר עצמו. מפרסמים פרק מהספר ומוסיפים תקציר של העלילה, לעתים מצלמים גם וידאו בו הסופר פונה אל משקיעים פוטנציאליים או מקריא את הפרק מהספר, מגדירים תאריך יעד ומדרגות גיוס כספים והתמורה שלהם (ספר חתום, השתתפות באירוע השקת הספר וכן הלאה) ומתחילים בגיוס.
- פרסום ויחסי ציבור ברשתות חברתיות – הדרך היעילה ביותר לחזק את תהליך גיוס הכספים הוא באמצעות רשתות חברתיות. מפרסמים את הגיוס עצמו וגם פונים אישית לחברים ולקרובים כדי שיעזרו בתהליך הפקת הספר. כמו כן מומלץ להשתתף בקבוצות של סופרים ברשתות הללו ולשתךף גם שם את הקמפיין שלכם.
- בניית אתר אינטרנט – רצוי מאוד לבנות אתר אינטרנט עוד בתחילת התהליך עמוד מי שרוצים יותר פרטים או מידע על הסופר או הספר העתידי ולא מוצאים זאת באתר גיוס ההמונים. כמו כן אתר אינטרנט שממוקד בספר יעזור לכם למכור אותו ישירות און ליין לאחר תום תהלים הגיוס או כאשר יהיו הזמנות ישירות לאחר פרסום ויחסי ציבור של הספר באינטרנט (רשתות חברתיות).
- בחירה של בית דפוס – יש בתי דפוס המתמחים בביצוע הדפסת ספרים בכמויות קטנות שמתאימות למי שמעוניינים להדפיס ספר בכמות מתאימה לאלו שרכשו אותו באמצעות גיוס המונים או מעוניינים לרכוש אותו דרך האינטרנט בדרכים נוספות. כדאי להתחיל עם הדפסת ספרים בודדים כדי לבדוק את טיב ההדפסה של הספר לפני שמתחילים להדפיס כמויות גדולות יותר. כיום יש מכונות הדפסה דיגיטליות שמאפשרות הדפסת ספרים בודדים או בכמויות קטנות ובדרך זו ניתן כל פעם להזמין עוד עותקים של הספר על פי הצורך ומבלי להיתקע עם מלאי או הוצאה גדולה מראש.
כפי שרואים אפשר כיום די בקלות לממן הוצאה לאור עצמית של הספר שלכם מבלי לקחת סיכונים מיותרים ועם חשיפה מכובדת לקהל יעד רלוונטי ומשם רק לגדול ולמוח בענף. התהליך כולו אורך לא יותר מחודש-חודשיים ויש לכם ספר מודפס שמוכן להפצה ולמכירה.
מי יודע ואולי הספר שלכם מספיק טוב ומעניין ורשתות הספרים המובילות בארץ יחליטו על הזמנה של מאות או אלפי עותקים ממנו בהמשך. בהצלחה.