כל בעל מקצוע עם שנים של ניסיון יכול להיות "מומחה" בתחום העיסוק שלו, למשוך אליו לקוחות ששמעו על היכולות שלו באותו התחום ובדרך זאת להגדיל את העסק שלו. הערוץ הטוב ביותר לבצע זאת הוא באמצעות רשתות חברתיות ובעיקר רשת פייסבוק. איך תעשו זאת גם אתם – במאמר הבא.
הרשת החברתית פייסבוק, זו שכולנו חברים בה (מעל 5 מיליון ישראלים…) היא לא רק המקום להציג את עצמנו בחופשה באילת, חוגגים יום נישואין או מבלים בהופעה או משחק כדורגל. מדובר על רשת חברתית עם יתרונות עצומים לכל בעל עסק או נותן שירות שמעוניין לבלוט מעל המתחרים שלו ולהגיע ללקוחות חדשים.
אחת האפשרויות היא כמובן לפרסם בפייסבוק את העסק שלכם, כפי שרבים עושים, ולקוות לתוצאות טובות מקמפיין פרסום בפייסבוק שזה עתה ביצעתם. אבל יש הרבה לעשות עוד לפני כן ואפילו להגיע למצב בו לא תצטרכו לפרסם את העסק או השירות שלכם בתשלום, אלא פשוט תרוויחו לקוחות חדשים שיפנו אליכם כיוון שהרשמתם אותם במקצועיות והניסיון שיש לכם בתחום העיסוק שלכם.
כיצד נרוויח לקוחות חדשים ללא פרסום בפייסבוק?
ראשית כל נציין שלנהל קמפיין פרסום בפייסבוק זה מהלך יעיל ואפקטיבי במרבית המקרים. אבל אנשים לא אוהבים שדוחפים להם פרסומות של מי שהם לא מכירים, ובטח לא כאשר מדובר על בעל עסק קטן או נותן שירות שטרם הכירו והתרשמו מהיכולות המקצועיות שלו.
בשל כך, רצוי מאוד לבסס את הנוכחות והמעמד שלכם ברשת פייסבוק ואת זאת תוכלו לעשות בכמה דרכים, שהתנהלות נכונה ועקבית בהם, תוביל אתכם למעמד של "מומחה" מקצועי עבור לקוחות רלוונטיים רבים.
ניהול דף עסקי בפייסבוק – למרות שזה נשמע טריוויאלי כיום, בעלי מקצוע רבים עדיין לא מפרידים בין דף עסקי בפייסבוק ובין הפרופיל הפרטי שלהם. אין זה משנה אם אתם מנהלים עסק של איש אחד או יש לכם כמה עובדים. חשוב לבצע את ההפרדה הזאת. הפרופיל הפרטי שלכם נועד להעלאת תמונות עם המשפחה, מטיולים או אירועים שאתם עוברים בחיים הפרטיים שלכם. אתם מוזמנים לשלב גם נושאים מקצועיים מהתחום שלכם, אבל זו לא המטרה העיקרית. ניהול דף עסקי בפייסבוק לא כולל את כל הדברים הפרטיים הללו ומתמקד רק בפן המקצועי שלכם. כלומר רק חדשות מתחום העיסוק שלכם, טיפים שתחלקו עם המבקרים בדף, אירועים מקצועיים או כנסים שבהם נטלתם חלק, התפתחות עסקית שלכם וכן הלאה. כל הדגש על המקצועיות והעובדה שאתם "מומחים" בתחום העיסוק שלכם.
פעילות בקבוצות מקצועיות – הערוץ השני בו עליכם להיות פעילים הוא כמובן קבוצות פייסבוק מקצועיות או רלוונטיות עבורכם. כאן אתם מעניקים מידע, משתפים טיפים מקצועיים ומשתתפים בדיונים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם. פייסבוק שמה דגש רב בשנים האחרונות על קבוצות ממוקדות שכאלו ולכן אם אתם בולטים בהן, אתם זוכים לחשיפה מוגברת בין הקולגות שלכם וגם מול לקוחות פוטנציאלים שמתרשמים מהידע וניסיון שאתם מציגים ופונים לעקוב אחרי… הדף העסקי שלכם בפייסבוק. מכאן הדרך קצרה יותר להפוך את אותם עוקבים ללקוחות.
חשוב להבין שיש כאן פלטפורמה עם מיליוני גולשים על בסיס יומיומי, שחלקו יכול להיות לקוח שלכם כעת או בעתיד, והוא יעשה זאת לאחר שיחליט שאתם אכן בעלי מקצוע "ראויים" להעניק לו את השירות שהוא מחפש. את זה יעשו רק אם יתרשמו ממכם ולכן אתם חייבים להיות עם תדמית מקצועית מוצלחת בדף עסקי ובקבוצות מתאימות. רק כאשר יש לכם את הנוכחות הזאת בפייסבוק, אז אתם גם מוזמנים לנהל קמפיין פרסום שימשוך לקוחות פוטנציאליים כדי שיזמינו את השירות שלכם.
במידה ואתם לא יודעים לעשות זאת בעצמכם, יש לא מעט חברות אשר מספקות שירות של ניהול דף עסקי בפייסבוק, מתן מענה ראשוני לפניות במסנג'ר ואפילו התראות על קבוצות שעולה בהן נושא רלוונטי עבורכם.